W branży złotniczej jest bardzo dużo marek. Jakie cechy łączą ich wyroby? Z pewnością surowce, jakie wybierają do produkcji jubilerskich linii, ale także jakimi kamieniami je ozdabiają. Dziś skoncentrujemy się na dodatki. Skategoryzujemy je i krótko przybliżymy.

Imitacje kamieni szlachetnych – pozostają najczęściej produkowane krzemionki z piasku, a dokładnej z odmiany szkła. Designerzy często umieszczają je w platerowanych kolekcjach sztucznej biżuterii. Szkło ołowiowe jest przede wszystkim wyróżnia się zdecydowanie wyższym stopniem rozszczepiania wiązki światła. Jest również zdecydowanie cięższe od tego nam znanego. Najbardziej rozpowszechnionym wytwórcą tego surowca jest zachodnia marka Swarovski.

Cyrkonie |to} kolejny z reguły używany dodatek. Samą cyrkonię wytwarza się całkowicie syntetycznie. Pozostaje bardzo twarda, co więcej możemy ją dowolnie farbować. W jubilerstwie sama cyrkonia popularny jest nie długo, tworzy się w bardzo wysokiej temperaturze. Cóż, największą cnotą pozostaje atrakcyjna cena.

Szlachetne Kamienie – najbardziej wartościowe z dodatków wzbogacających metale szlachetne. Wyróżniamy ich w naturze całkiem wiele. Ale, dziś skupimy się na tych najważniejszych.

Szmaragdy {to| wyższa wersja berylu. Dla mniej obeznanych, to ten oliwkowy. Cieszy się popularnością kobiet i kolekcjonujących kamienie. Pozostaje zadziwiająco gęsty i kruchy.

Rubiny są prawie najpiękniejszym kamieniem, ponadto przynależą do gatunku korundów. Znane są z ponadprzeciętnej twardości, najczęściej widywane rubiny pozostają ciemnoczerwone w ich nierzadko możemy zaobserwować rozszczepienie barwy.

Szafiry – kamienie te pozostają bardzo popularne w przemyśle jubilerskim. Podobnie do szafirów przynależą do grupy korundów. Najczęściej są ciemnoniebieskie. Duża liczba fabrykantów tworzy go sztucznie.

Diamenty – tutaj możemy mówić stosunkowo krótko. Pozostają najmniej sprężyste z pośród naturalnych skał oraz zarazem najcenniejsze.

Omówiliśmy najpopularniejsze materiały stosowane do upiększania wyrobów jubilerskich. Nie zapominajmy, że znamy ich świecie zdecydowanie dużo.

Marketingowy Harpagan